ساخت سایت رایگان

در این مطلب از سایت با آموزش ساخت سایت رایگان و لیست بهترین سایت ساز های رایگان ایرانی و خارجی با شما کاربران عزیز همراه هستیم

سایت‌های اینترنتی این روزها بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهند. می‌توانید یک روز خود را بدون چک کردن گوگل یا دیوار ، بدون دیدن قیمت جدید ارز، بدون بررسی جدیدترین تخفیف‌های دیجی کالا تصور کنید!؟ از روی تراکت‌های تبلیغاتی سوپرمارکت محل گرفته تا تابلوهای انتخاباتی، آدرس‌های اینترنتی همه جا دیده می‌شوند!

 

سایت چیست ؟

به مجموعه صفحات در اینترنت که متعلق به مکان خاصی هستند، وب سایت می‌گویند. وب سایت به مکانی در اینترنت گفته می‌شود که یک صفحه یا تعداد زیادی از صفحات را در خود جا داده است. محتویات وب سایت‌ها بر روی کامپیوتری به نام سرور قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند.

وب سایت‌ها نیز به مانند ما انسان‌ها دارای اسمی منحصر به فرد هستند که در دنیای وب به آن‌ها دامنه یا دامین گفته می‌شود. هر سایتی دارای یک دامین و یک شماره شناسایی منحصر بفردیا IP می‌باشد تا از باقی صفحات متمایز شود. همچنین پس از هر دامنه‌ی منحصر به فرد، آدرس سایت دارای یک پسوند می‌باشد که با آن به اتمام می‌رسد. در ایران رایج‌ ترین این پسوند ها ir و com می‌باشند.

 

 چگونه یک سایت رایگان بسازیم :

هر فردی که روی کره زمین زنده است و نفس می‌کشد می‌تواند برای مقاصد تجاری سرگرمی یا حتی برای یادداشت‌های شخصی خودش یک سایت داشته باشد. سایت‌ها کاربردهای مختلفی دارند. به همین دلیل هر کسی با توجه به حوزه فعالیتش می‌تواند یک سایت اینترنتی راه‌اندازی کند.

سایت های زیادی برای ساخت سایت به صورت رایگان وجود دارند که در ادامه این مطلب برای شما کاربران عزیز قرار داده شده است

 

لیست بهترین سایت ساز های رایگان خارجی :

 

1- wix

 

Wix ابزار بسیار ساده طراحی سایت حرفه ای به صورت آنلاین و رایگان در چند دقیقه می باشد. ساختن وب سایت توسط Wix به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت را بر اساس نیازهای خود تنظیم نمایند. نیازی به دانستن کد نویسی جهت ساخت وب سایت ندارید. صد درصد رایگان می باشد و در صورتی که قصد دارید از ابزارهای حرفه ای تر استفاده نمایید، می توانید در حدود ۱۶ دلار در ماه پرداخت نمایید.

این سایت که با دامنه wix.com در دسترس است

 

2- Weebly

 

Weebly امکانات فراوانی به کاربر برای ساخت وب سایت قوی ارائه می نماید. برنامه دارای قالب های بسیاری می باشد که امکان انجام تغییرات بر روی آن را دارید. همچنین این سایت دارای سرویسی جهت طراحی سایت موبایل می باشد.

این سایت که با دامنه weebly.com در دسترس است

 

3- Webs

 

Webs ابزار ساخت وب سایت به صورت رایگان است که دارای ابزارها و امکانات بسیاری برای ایجاد سایت به صورت حرفه ای می باشد و کاملا رایگان است. Webs تعداد بسیاری قالب وب سایت دارد که به شما امکان معرفی بهتر حرفه و شغل خود را می دهد. بخش رایگان آن به شما نیم گیگ فضا و ۴۰ گیگابایت پهنای باند ماهیانه می دهد ولی برای استفاده از پلن های حرفه ای تر آن می بایست از ۳ دلار به بالا در ماه پرداخت نمایید.

این سایت که با دامنه webs.com در دسترس است

 

4- site123

 

سایت site123.com هم یکی از سایت سازهای قدیمی خارجی است که مورد استفاده خیلی از وبمسترها و مدیران کسب و کارهای آنلاین قرار می گیرد. سایت ساز site123 نحوه ایجاد یک سایت و فروشگاه اینترنتی را برای مردم خیلی ساده تر کرده است. سایت ساز site123 شما را از طراحی و کدگذاری در وب سایت تان راحت کرده است و همه چیز را برای شما محیا کرده تا سایت مورد نظرتان را در کمتر از چند دقیقه راه اندازی کنید.

از امکانات سایت ساز حرفه ای site123 می توان به سرعت بسیار بالای بارگذاری صفحات و سئو بودن قالب های آن اشار کرد. شخصی سازی سایت تان توسط site123 محدودیتی ندارد و هر تغییری که بخواهید در سایت تان انجام دهید امکان پذیر است.

در حال حاضر سایت ساز site123 دو پلن در اختیارتان میگذارد که یکی کاملا رایگان است و دیگری ماهانه 12 دلار است. پلن رایگان بیشتر برای سایت های شخصی و معمولی کاربرد دارد. چون میزان فضا در این پلن 500 مگ و پهنای باند ماهانه اش یک گیگ است. اما پلن پریمیوم سایت ساز site123 دارای 10 گیگ فضای میزبانی، 5 گیگ پهنای باند ماهانه و بدون تبلیغات است.

این سایت ساز بیشتر به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد داده می شود چون منابع کمتری را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. پیشنهاد می کنم هم اکنون از نسخه کاملا رایگان این سایت ساز استفاده کنید تا با امکانات آن آشنا شوید.

 

5- strikingly

 

سایت ساز strikingly.com یکی از قوی ترین و پر امکانات ترین سایت سازهای خارجی است است که این سایت ساز هم پلن رایگان دائمی دارد و می توانید برای همیشه از آن استفاده کنید. با استفاده از سایت ساز strikingly می توانید بدون یک خط کد نویسی و صرفا با درگ اند دراپ کردن اجزای آماده سایت حرفه ای خود را طراحی کنید.

سرعت بسیار بالا، قالب های متنوع در موضوعات مختلف، قالب های سئو شده، استفاده از سرورهای ابری و آخرین تکنولوژی های روز دنیا، رابط کاربری زیبا از جمله قابلیت های ویژه سایت ساز strikingly است. با استفاده از strikingly فروشگاه شما هم به سادگی قابل راه اندازی است. سایت ساز strikingly تمام امکانات یک فروشگاه ساز قدرتمند را در اختیارتان قرار می دهد.

 

6- وردپرس :

 

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد و سپس به صورت یک CMS یا نرم افزار کدباز برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس تقریبا هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد. در حال حاضر وردپرس، تبدیل به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده است

 

لیست بهترین سایت ساز های رایگان ایرانی :

 

کاموا :

 

یکی از سایت ساز های رایگان فارسی سایت کاموا می باشد. این سایت با ارائه پنل رایگان 14 روزه ملهت تست در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با این سایت ساز سایت خود را راه اندازی کنید و بعد از دو هفته کار با آن پنل مورد نظر خود را خرید نمایید. ارائه 10 گیگ فضای وب و هم چنین بخش وبلاگی از دیگر امکانات این سایت می باشد. این سایت دارای قالب های واکنشگرا و ریسپانسیو می باشد. ارائه امکانات خیلی محدود در پلن ساده و همچنین برخی مشکلات دیگه از معایب این سایت به حساب می اید.

 

وبزی :

 

از دیگر سایت ساز های رایگان فارسی، سایت وبزی می باشد که با ارائه امکانات 7 روزه مهلت تست برای شما ارائه می نماید تا در صورت رضایت شما از این سایت اقدام به ارتقای حساب کاربری نمایید. این سایت از پشتیبانی 7 روزه هم بصورت تلفنی و هم به صورت ایمیلی برخوردار است. یکی دیگر از مزیت های این سایت ثبت دامنه آی ار رایگان می باشد و شما می توانید با این سایت ساز صفحه های بی نهایت بسازید.

 

یوتاب وب :

 

از دیگر سایت ساز های رایگان فارسی می باشد که جز قدیمی ترین سایت ساز های ایرانی نیز محسوب می شود. این سایت دارای پشتیبانی عالی دارد و می توانید قالب ارائه شده خود را ادیت نمایید و به صورت دلخواه خود در بیاورید. با این سایت ساز رایگان ویکس سایت می توانید فرم های خود را بصورت رایگان بسازید. از دیگر امکانات جالب این سایت، قادر به ارسال پیامک و ایمیل به کاربران سایت می باشد که از ویژگی های خاص این سایت سازفارسی می باشد. این سایت با ارائه فروشگاه ساز و اپلیکیشن فروشگاهی کار شما به شدت کاهش می دهد.

 

سیم وب :

 

سایت ساز فارسی دیگری که می خواستیم خدمتون معرفی کنیم سایت ساز فارسی سیم وب می باشد. شما با پرداخت ماهانه 10 هزار تومان و یا سالانه 98 هزار تومان از هزینه های میلیونی طراحی سایت در امان می مانید. این سایت ساز فارسی تنها یک پلن دارد که همه امکانات آن را در اختیار کاربران قرار می دهد. ارائه فضای محدود یکی از مشکلات مشتریان با این سایت ساز 4000 میزبانی باشد.

 

سی می پلاس :

 

سی می پلاس از فروشگاه ساز های فارسی می باشد که دارای سئو داخلی سایت می باشد و همچنین از ویژگی پهنای نامحدود و از همه مهم تر پشتیبانی 24 ساعته و همه روزه دارد. این سایت ساز دارای سیستم عضویت و ارسال خبرنامه می باشد. یکی از معایب این سایت ساز و فروشگاه ساز رایگان، عدم توانایی در توسعه ان می باشد.

 

سایت ساز پرتال :

 

یکی از سایت های پر امکانات در حوزه سایت ساز ها می باشد. این فروشگاه ساز و سایت ساز فارسی رایگان با ارئه دامنه آی ار رایگان و همچنین با فضای میزبانی 8 گیگ محبوبیت خاصی در بین سایت ساز ها داشته است. این فروشگاه ساز با امکانات نامحدود و همچنین ارائه سیستم های تبلیغاتی سایت شما را حرفه ای تر می سازد.

 

کانی وب :

 

کانی وب نیز از قدیمی ترین سایت ساز های فارسی به حساب می آید. این سایت ساز نیز مانند بقیه سایت ساز ها کامل می باشد با این تفاوت که فضای میزبانی کمی ارائه می نماید.این سایت دارای فرم ساز حرفه ای و درگاه پرداخت آماده می باشد.این سایت ساز علاوه بر ویژگی های گفته شده،گواهی SSL نیز فعال می نماید.

 

سی فایو :

 

اگه دوست دارید سایتتون به سرعت راه اندازی شود، سی فایو گزینه ی خوبی برای شماست. این سایت با پلن های مقرون به صرفه و ثبت سایت در گوگل مپ و ربات فروشگاهی و دامنه رایگان و کلی امکانات دیگر می تواند برای شما خدمات ارائه نماید.

 

ممنون از نگاهتون . منتظر نظرات و تجربیاتتون راجب سایت ساز های رایگان ایرانی و خارجی هستیم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.