در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز لیست بهترین سرویس های وبلاگ دهی ایرانی و خارجی برای ساخت وبلاگ به صورت رایگان را تهیه و منتشر کرده ایم

 

وبلاگ چیست ؟

 

وبلاگ Weblog واژه ای است که توسط یک وبلاگ نویس آمریکایی (Jorn Barger) ابداع شد . وبلاگ یا بلاگ که در ابتدا به معنی دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد، از دو واژه Web که شبکه جهانی اطلاعات معنی می شود و Log که به فایل هایی گفته می شود که تمام اتفاقاتی که در یک کامپیوتر می افتد را ثبت می کند . واژه بلاگ Blog توسط Peter Merholz ابداع شد . پس از آن Evan Williams که برنامه نویس مشهوری است، درسیستم وبلاگدهی مشهور گوگل واژه Blogger را خلق کرد و پس از آن سیستم وبلاگ نویسی Blogger را نوشت.

 

وبلاگ و وبسایت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

 

همانگونه در تعریف وبلاگ بیان شد وبلاگ در ابتدا به عنوان دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد و پس از آن از وبلاگ استفاده های کاربردی تر و بهتر شد . مثلا آموزش و اخبار و قرار دادن اطلاعات . اما نباید وبلاگ و وب سایت را با هم اشتباه کرد . این دو تفاوت اساسی با یکدیگر دارند . وبلاگ صرفا به منظور اطلاع رسانی ساخته می شود . اما وب سایت اینگونه نیست . از وب سایت به منظور ارائه خدمات استفاده می شود . وبلاگ ها قابلیت این را ندارند که خدمات آنلاین را انجام دهند اما وب سایت ها به منظور ارائه خدمات و کاتالوگ های آنلاین ساخته می شوند . وبلاگ رسانه ای است که در بازه های زمانی کوتاه آپدیت می شود و در بازه های زمانی مشخص و یا نامشخص مطالب خود را به روز می کنند .

لیست بهترین سرویس های وبلاگ دهی برای ساخت وبلاگ رایگان ( ایرانی ) :

نام سرویسرتبه الکساآدرس
بلاگفا52 ایرانBLOGFA.COM
بلاگ دات آی آر74 ایرانBLOG.IR
بلاگ اسکای158 ایرانBLOGSKY.COM
رز بلاگ231 ایرانROZBLOG.COM
لوکس بلاگ661 ایرانLOXBLOG.COM
نینی وبلاگ740 ایرانNINIWEBLOG.COM
پارسی بلاگ749 ایرانPARSIBLOG.COM
نیلو بلاگ1329 ایرانNILOBLOG.COM
لاگر2333 ایرانLOGER.IR
فارسی بلاگ1614 ایرانFARSIBLOG.COM
کوثر بلاگ2353 ایرانKOWSARBLOG.IR
رویا بلاگ2395 ایرانROYABLOG.IR
پرشین بلاگ4590 ایرانPERSIANBLOG.IR
بلاگتز6813 ایرانBLOGTEZ.COM
مهدی بلاگ8689 ایرانMAHDIBLOG.COM
رومفا25319 ایرانROOMFA.COM

لیست بهترین سرویس های وبلاگ دهی برای ساخت وبلاگ رایگان ( خارجی ) :

وردپرسwordpress.com
بلاگرblogger.com
بلاگ اسپاتblogspot.com
ویکسwix.com
وبلیweebly.com
یولاyola.com
وبسایت دات کامwebsite.com
8b8b.com
سایت 123site123.com
squarespacesquarespace .com

ممنون از نگاهاتون . اگه شما هم سیستم وبلاگ دهی دیگه ای رو برای ساخت وبلاگ میشناسید یا مایلید تجربه هاتون رو با ما به اشتراک بزارید از قسمت نظرات این مطلب برامون کامنت بزارید

5 پاسخ برای “ساخت وبلاگ رایگان / لیست بهترین و حرفه ای ترین سیستم های وبلاگ دهی ایرانی و خارجی برای ساخت وبلاگ رایگان”

  1. سلام
    بسیار عالی
    من چون خودم با وردپرس کار میکنم و سایت طراحی میکنم باید بگم که از امکانات عالی این سیستم وبلاگ جاخوردم
    پرسشم اینه که اگه نیاز باشه امکاناتی اضافه کنیم با چه کسی باید مطرح کنیم و هزینه اون به چه صورتی خواهد بود

  2. به نظر من تو لیست سایت های وبلاگ ساز ایران، از لحاظ امکانات سایت های ***** و ***** خوبن اما متاسفانه تو زمینه های مختلفی فعالیتشون خوب نیست، مثلا ریسپانسیو نیستن و پنل هاشون برای موبایل اصلا به درد نمیخوره، حدود یک ماه پیش با سایت ***** آشنا شدم با جستجو تو وب، خیلی قدیمی نیست اما واقعا به نظر یک استارت جدید برای سایت های وبلاگ ایرانی هستش که یک لول بالاتر از بقیه سایت هاست، از لحاظ امکانات واقعا عالیه و قطعا بلاگر رو میذاره تو جیبش و همین طور هر هفته در حال ارتقا امکانات هست، دوستانی که دنبال یک وبلاگ ریسپانسیو با سئو خوب، و پشتیبانی عالی و حتی اتصال دامنه میخوان حتما به این سایت هم سر بزنین. بنظرم ایران میتونه به بهترین ها هم برسه اگه از سایت ها حمایت کنیم.
    ممنون از شمایی که نظرم رو خوندین 🙏🏻

  3. مرسی ازتون، با سیستم ***** آشنا شدم و خیلی امکاناتشون خوبه، هم برای اونایی که وبلاگ ساده میخوان بسازن خوبه و هم برای اونایی که میخوان وبلاگ حرفه ای داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.